2015. július 13., hétfő

Kávé, kávé, kávé, kávé .....

Egy vígjátékban (magyarul: Dzsungel George - így írom :) ) volt, mikor a fiatal férfi először találkozik a kávéval, teletömi vele a száját és kissé bepörög tőle. :)

Ez meg azért kávé többszörösen, mert kávés szappan. :) Na jó, kicsit jobban kifejtem, hogy miért is az.
Először is, nekem van egy kávés-fahéjas szappanom. Az egyik barátnőm férje meg azt mondta, hogy ő nem szereti a fahéjasat, csináljak neki kávésat. Kávé illatú kávésat. Én meg mondtam, hogy akkor csinálok.
Így kezdődött, hogy a kávés-fahéjas szappanom alapreceptjét készítettem el. Viszont ebben nem sima desztillált víz van, hanem desztillált vízzel főzött kávé. Tehát már meg is van az egyszeres kávé.
Majd tettem bele kávézaccot, amit, annak ellenére, hogy már eleve meg volt darálva, én még egy kicsit átdaráltam. Itt a második kávé.
Be kell valljam, a harmadik kávérész az illat.
Hogy lesz-e ebből negyedik rész is? Talán. Talán akkor, mikor valaki fürdés közben, után érez némi felfrissülést. Akár egy finom csésze kávé után. :)

 De maradjunk a szappannál. Ami van benne: kókuszzsír, olívaolaj, napraforgóolaj és ricinusolaj. Meg a főzött, meg a darált kávé, és egy kis kanálnyi holland kakaópor, hogy sötétebb színe legyen. És még egy kis finomság a bőr ápolására: MÉZ! Igen, méz. Mézet is teszek némelyik szappanomba, mert az is jó ápolója a bőrnek. Ezeken felül tettem bele tengeri sót. Hogy ezt miért? Hogy keményebb legyen a szappan. A só ugyanis keményít rajtuk. A többibe is most már teszek. Eleve nem lesznek nyálkásak a szappanjaim, aminek nagyon örülök.  Így a só inkább csak plusz keménységet ad neki, ami jót tesz a szappanoknak. Nyálkásodásra semmi esély! :)

Már szinte minden szappanomba teszek plusz sót is. A só ugyanis szintén jót tesz a bőrnek. Azt nem mondanám, hogy radíroz, ugyanis a kipróbált nagyon sós szappanom egyáltalán nem volt szemcsés a sótól, ellenben olyan kemény volt, mint a márvány. Mégis jól habzott, aminek azért örülök. Sóval, szóval, a só jó, a só finom, a só kell, a só hasznos. :) Félretéve a tréfát, ami nem is tréfa igazából! Segít a bőrnek. :)

Jelen állás szerint még két hetet kell várni, hogy ki lehessen próbálni ezt a szappanomat is. Hiába, jók ezek a frissen készült szappanok. Mikor is írhatnék róluk, ha nem akkor, amikor elkészültek? :)

Remélem, barátnőm férje elégedett lesz vele :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Azért még van remény ;)

  Sziasztok! Tudom, hogy régóta nem jelentkeztem semmi újdonsággal, de az a helyzet, hogy már jó egy éve nincs lehetőségem szappant készíten...