2015. július 12., vasárnap

Száradó szappanok :)

Ennyi. Most éppen ennyi szappanom várja, hogy leteljen a kötelező négy hét, és végre dobozba kerüljenek vagy használatba.
Mivel a szappanjaimat hidegeljárással készítem, hogy ilyen szép formákba lehessen őket rakni, ezért kell nekik a négy hét. Ugyanis kellően ki kell száradnia a szappannak ahhoz, hogy kemény és tartós legyen.
A lúg viszonylag hamar elszappanosítja az olajokat, nem az tart négy hétig. Viszont frissen még nagyon sok vizet tartalmaz a szappan, ennél fogva nagyon hamar elhasználódik. Saját tapasztalatból is írom ezt, mert már próbáltam viszonylag friss, két hetes szappant. Mondanom sem kell, hogy tényleg hamar elfogyott. Alig tartott egy hétig. Azonban, ha kellő ideig hagyjuk száradni őket, akkor viszont hetekig kitart egy-egy darab. Úgy általában.

Ez a mennyiség kb. két hét alatt készült. Mivel én sem készítek minden nap szappant, ellenben egyszerre nagyobb mennyiséget. :) Minek szórakozni egy kisebb adaggal, mikor azzal is épp olyan sok munka van, mint a nagyobb mennyiséggel? :) Ugyanúgy kell olajat melegíteni, lúgot hűteni, összekeverni őket, formákba rakni, kiszedni, majd érlelni.

A képen látható: kávés, rózsás, körömvirágos, citromfüves, olívás - férfias illattal, ekcémára való és natúr kókuszzsíros. :)
Ezen az oldalon már majd mindegyikről írtam külön-külön. Amiről még nem, az majd ezután fog következni.

A lényeg: IMÁDOK SZAPPANT KÉSZÍTENI! :)
Egyszerűen csodás érzés, ahogy benne vagyok a készítés folyamatában. Mikor formába teszem a szappanokat, én mindig berakom őket 50 C fokra előmelegített sütőbe. Majd másnapig otthagyom őket. Viszonylag hamar elkezdődik itt a gélesedési fázis, és másnapra szépen ki lehet szedni a szappanokat a formákból. Utána teszem így ki őket száradni. És röpke négy hét múlva már használhatóak is.
A legjobb része az egésznek az, amikor valaki kipróbálja valamelyik szappanomat, és lelkesen dicséri azt. Mit is mondhatnék? Nekem is jólesik az elismerés, a dicséret. Külön öröm, hogy tényleg jók a szappanok és kiváló bőrápolók. És ezt nem csak azért mondom, mert mások ezt mondják. Abszolút saját tapasztalat is. Bátran mondhatom, hogy már két éve a saját készítésű szappanjaimat használom.
Bár kezdetben még nem voltam annyira elégedett a szappanokkal. De tavaly óta több minden változott. Eleinte használtam pálmazsírt, mert úgy tanultam. Tavaly év elején aztán olyan tanfolyamon jártam, ahol nem használtunk pálmazsírt. Aztán ahogy telt-múlt az idő, csinálgattam a saját receptjeimet. Mindig volt valami apró javítanivaló rajtuk. De bátran mondhatom, hogy a múlt év második fele óta igazán jók a szappanjaim. Viszont idén mintha jobbak lennének. :)
Hogy miért is? Nem is tudom. Azt tudom, hogy alapanyagok tekintetében csak jó minőségű olajokat, zsírokat és vajakat használok. És persze nem sajnálom ezeket egy-egy szappanba.
Mindezt azért mondom el, hogy végre kilyukadjak oda, miért is vagyok én saját magam annyira elégedett a szappanjaimmal.
Bizonyára sokaknak ismerős az a bőrtípus, akár felkaron, akár az egész testen vagy bármelyik testtájon, amikor olyan, mintha apró ki pattanásszerű izék lennének ott. Olyan sokszor, mint a dörzspapír. Nos, az én felkarom is ilyen volt még tavaly. De most! Most annyira finom és sima ott a bőröm, amilyen soha azelőtt nem volt. És imádom! És minden nap végigsimítok a felkaromon, hogy elhiggyem, nekem is lehet ilyen finom és selymes bőröm. :)

A lányom is nagyon szereti a szappanjaimat. Ahányszor egy-egy barátnője eljön hozzánk, mindig mondja, ilyen és ilyen a bőre a barátnőnek, tudnék-e rá valamilyen szappant adni? Persze. Végül is, ki lehet próbálni ezt és ezt a szappant. :) Hát kell annál nagyobb elismerés, mint amit az ember gyereke mond? Nekem ez nagy öröm. Ez az elsődleges. Aztán persze nagyon jó, hogy más is elismer. :)

Kívánom, hogy mindenki találja meg a bőrének legmegfelelőbb szappant, bárhol is van a világon! :)
Szappanhabos szép napokat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Azért még van remény ;)

  Sziasztok! Tudom, hogy régóta nem jelentkeztem semmi újdonsággal, de az a helyzet, hogy már jó egy éve nincs lehetőségem szappant készíten...