2015. október 20., kedd

A sütőben...

Ismét kamillás szappant alkottam. Azt gondolom már mondanom sem kell, hogy ezt a szappanomat is egyszerűen imádom. :) Mert olyan jó! Nagyon jól habzik, isteni az illata - angol rózsa illatot tettem bele. Minek is ragozzam? Egyszerűen jó és kész. :)

Ezen a képen éppen az látszik, amint a sütőben a szappan szépen kezd gélesedni. A sütőt felveszem 50 fokra, majd amikor felmelegedett, lekapcsolom, és hagyom kihűlni. Eközben a szappanok szépen gélesednek. Így másnap már ki is lehet venni őket a formából. Viszont a négy hetet meg kell várni "száradás" szempontjából. Ugyanis az alatt a négy hét alatt is jelentősen veszítenek a szappanok a súlyukból. Persze, kinek mi a jelentős. Korábbi mérési eredményeim alapján azt mondhatom, hogy egy 110-120 g-os szappan simán veszít a súlyából úgy 8-10 g-ot a négy hét alatt. Vagyis ennyi vizet "párologtat" még el magából. Itt a képen is a felső sorban lévő gélesedő szappanok a száradásuk végén kb. 110 g-osak lesznek. Ami persze nem mondható kicsinek. :)

Én minden szappanomat be szoktam rakni így a sütőben, mert akkor tudom, hogy tényleg át fog gélesedni. Volt már korábban olyan, hogy nem tettem be, csak jól betakargattam, figyelgettem néha, de mintha nem gélesedett volna. Biztosan zajlott a szappanosodási folyamat, de a végeredmény nekem annyira nem tetszett, mint a sütőzött szappanoknál. Más volt.
Viszont arra nagyon kell vigyázni, hogy ezek a szappanok nehogy túlmelegedjenek. Jártam már így, és akkor az összes szappant sajnos ki kellett dobnom. :( De hát a hibáiból tanul az ember. :) Azóta nagyon figyelek a sütőben lévő szappankákra. Nem melegítem túl. Ha gélesedik, akkor már nem veszem fel újra a hőfokot. Csak szépen hagyom kihűlni a sütőt és benne a szappanokat. :)
Azért az összetevők is lehetnek olyanok, amik miatt könnyebben melegszik a szappan, ilyenkor duplán kell figyelni rájuk. Ilyen többek között a méz, a fahéj, a paprika. Ezeknél felveszem egyszer 50 fokra a sütőt, amint elérte és kikapcsol, le is tekerem, hogy véletlenül se kapcsoljon be újra. És a szappankák szépen lassan átgélesednek...

Én így készítem őket. Lehet, hogy négy hétig várni kell rájuk, de nagyon megéri. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Azért még van remény ;)

  Sziasztok! Tudom, hogy régóta nem jelentkeztem semmi újdonsággal, de az a helyzet, hogy már jó egy éve nincs lehetőségem szappant készíten...