2015. október 2., péntek

Ichtiolos, vagyis a kátrányos szappan :)

Az ichtiol egy kénszármazék. Hivatalos megfogalmazásában: az ictiolitok száraz lepárlásából nyert "illóolaj". Kb. 78 %-ban szervesszént, 11 %-ban hidrogént, 10 % ként és 1 % nitrogént tartalmaz.

Azt el kell mondjam, hogy a szaga számomra elég kellemetlen. :) De szerintem másnak is az. :)
Viszont szappanba belekeverve kellemesebbé válik. Valamivel kellemesebbé.
Azonban a bőrre nagyon jó hatással van: szabályozza a faggyúmirigyeket, sebgyógyító és gyulladásgátló hatású, hámképző, fertőtlenít és még nyugtató hatása is van.
Ezek szerint alkalmazható mindenféle problémás bőrre, úgymint ekcéma, pikkelysömör, pattanásos és egyéb. Azonban, a hivatalos források szerint, ha valakinek nincs komolyabb bőrproblémája, akkor nem szabad minden nap használni. Erről azonban személyesen nem tudok nyilatkozni, mivel még nem használtam ilyen szappant. Bár tavaly készítettem egyet, ez azonban másféle lett.

Igazából egy kedves ismerősöm szeretett volna kátrányos szappant - még tavaly vetette fel az ötletet - azonban csak most készült el egy igazán jó kátrányos szappan. Mert hiszem, hogy jó lesz.
A benne lévő olajok: olíva, kókusz, szőlőmag, ricinus és sheavaj. Még egy kevéske teafa illót is raktam bele. Szóval, szerintem nagyon-nagyon kellemes szappan lesz belőle. :) Amint elég ideig száradt, biztos, hogy ezt is ki fogom próbálni. :)
Remélem, az ismerősömnek is tetszeni fog. :)

És kipróbáltam! :)
Igen, a kötelező négy hét letelte után végre kipróbáltam ezt a szappanomat! Azt kell mondjam, hogy IMÁDOM! :) Nagyon-nagyon jó szappan lett. Jó kemény, nagyon jól habzik. Az illata nem kellemetlen egyáltalán. A bőrön nem is érezni fürdés után. Jelenleg mindennapos használatban van nálam. Teljesen meg vagyok vele elégedve. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Azért még van remény ;)

  Sziasztok! Tudom, hogy régóta nem jelentkeztem semmi újdonsággal, de az a helyzet, hogy már jó egy éve nincs lehetőségem szappant készíten...